Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowanieRSSFB

Zagadki

Tu znajdują się rozwiązania zagadek z Might & Magic X (tak jakby nazwa działu nie mówiła sama za siebie). Jeśli wolisz sam/sama pomyśleć, to zapraszamy do zwiedzania innych komnat. Jeśli jednak brakuje Ci jakiejś odpowiedzi, to przynajmniej nie zobaczysz kątem oka pozostałych ;).



Zagadki Słowne

Co porusza się z gracją większą od rymu,
uwielbia opadać, lecz nie potrafi się wspinać?

Odpowiedźwoda - Półwysep Agyn (96,60)

To wszechogarniające zjawisko jest zaiste
dziwne. Im większe, tym mniej widzisz.

Odpowiedźciemność - Półwysep Agyn, Las Yon-Chall (77,69)

Historię można zapomnieć, sprowadzić do bajek.
To, co na papierze, na zawsze zostaje.
Prawdę można wymazać i spisać od nowa,
Ale rzadko kiedy blakną dawne słowa.

Ta jest wyjątkowo wredna. Jest spora szansa, że nigdy nie słyszeliście takiego słowa, choć faktycznie istnieje. Podpowiedź dostajemy uważnie czytając wszystkie teksty w Slumsach Kathralu. Konkretnie w miejscu, gdzie dużo jest zapisanych historii i innych ksiąg.
OdpowiedźJest w Bibliotece i brzmi: Palimpsest- Zapomniane Miasto, poziom 4 (19,16)

Krągłość idealna to rzadkość nie lada.
Jest jasno i świetliście, kiedy się pojawiam.
A kiedy mnie nie ma, to zowią mnie nowiem.
No i jestem stary. Każdy Ci to powie.

Odpowiedźksiężyc - Półwysep Agyn, (27,30)

Nie potrafię nic więcej, jak tylko wskazywać,
Ale za to wskazuję, jak świat pokonywać

Odpowiedźkompas- Półwysep Agyn (123,102)

Co to jest - za mało dla jednego,
w sam raz dla dwóch,
za dużo dla trzech?

Odpowiedźsekret- Półwysep Agyn, Święty Gaj (49,43)

Cztery litery, które odróżniają chłopca od mężczyzny?
Odpowiedźwiek- Wieża Enigmy, 1 poziom (10,10)

Co człowiekowi milsze niźli własny żywot,
Co dlań gorsze od śmierci, na spółkę z mogiłą;
Co kres wszystkich pragnień człowieczych wyznacza,
Co biednego nuży, a nęci bogacza;

Odpowiedźnic
(tak, wiem, głupia zagadka :P)
- Wieża Enigmy, 1 poziom (5,7)

Znają mnie wszyscy, i młodzi, i starzy,
Wielu się mnie boi, niewielu czcią darzy,
Nikt mnie zbyć nie może kpiną ni zniewagą,
Bo was na każdym kroku pilnuję z uwagą.

Odpowiedźśmierć- Wieża Enigmy, 1 poziom (4,9)

Choć nie latam, nie pływam, na nogach nie bieżę,
To zanim wyblaknę, szmat świata przemierzę.
Łzy potrafię ronić, choć nigdy nie płaczę,
Ale czymże jestem? Zechciej wytłumaczyć.

Odpowiedźchmura- Wieża Enigmy, 1 poziom (11,5)

Kod dostępu na 2 poziom Wieży Enigmy0451

Gdy wiruję w górze nieskończoną chwilkę,
Wszyscy dech wstrzymują, a rozmowy milkną.
A gdy niebu plecy albo twarz pokażę,
Jedne gasną, inne rozbłyskują twarze.

Odpowiedźmoneta- Wieża Enigmy, 2 poziom (10,6)

Kto nosi kapelusz, choć nie ma głowy,
a choć ma nogę, nie nosi obuwia?

Odpowiedźgrzyb- Wieża Enigmy, 3 poziom (8,6)

Czy słaby czy silny, każdy w lot zrozumie,
Że ja w sercu człowieka jak w domu się czuję,
W ciemności jestem panem, a przed światłem zmiatam.
I rąk mi nie trzeba, by za grdykę złapać.

Odpowiedźstrach- Wieża Enigmy, 3 poziom (12,3)

Tylko Cień. Żadnego honoru, chwały ni litości.
Oto ile trwóg w grobowcu tym gości.

Odpowiedź1000- Wspomnienia Dunstana

Kod do drzwi na 1 poziomie Fortecy Wronoszustwo

Hasło na 2 poziomie Grobowca Tysiąca TrwógErebos

Hasło do uruchomienia broni w Ker-ThalMichał

Hasła w Otchłani / Lochach Limbopierwsze hasło: 6945472381
drugie hasło: 127.0.0.1




Zagadka Obelisków

Aby w ogóle myśleć o rozwiązaniu Zagadki Obelisków należy najpierw odnaleźć wszystkie Obeliski - bez tego gra nie pozwoli wykopać skarbu. Obelisków jest 8. Są porozrzucane po całym półwyspie i występują wyłącznie na zewnątrz. Ich dokładne lokalizacje możecie znaleźć w sąsiedniej komnacie: "Gdzie to jest?"
Po odwiedzeniu wszystkich otrzymacie następujący zestaw wskazówek:

Pełna Treść Wskazówek ObeliskówTwoja podróż zaczyna się u wrót Morskiej Przystani.
Teraz zrób dziewięć kroków w kierunku Morza Sztormów.
Skręć w lewo i zrób dwanaście kroków.
Skręć w prawo i zrób jedenaście kroków.
Skręć w lewo i zrób dziewiętnaście kroków.
Skręć w prawo i zrób jeszcze trzy kroki.
Ponownie skęć w prawo i zrób ostatni krok.
Pod skałą po lewej znajdziesz zakopany skarb.

Po prawidłowym wykonaniu tych wskazówek drużyna powinna spoglądać w dół, na niewielki kamień, a skarb da się wykopać standardowo klikając spację. Skarbem jest relikwia - Jęzor Smoczego Ognia. Dokładne współrzędne(129,53)


Zagadka Kapliczek Smoków

Jedyną wskazówkę do tej zagadki otrzymujemy przy kapliczce Ashy (68,48), na północny zachód od Karthalu, która brzmi:
Narodziny, życie i śmierć. Dziewica, Matka i Starucha.
Oddajcie hołd jej dzieciom i powróćcie w dzień Ashy.


Należy więc odwiedzić wszystkie kapliczki Smoków. To, czego wskazówka nie mówi to fakt, że poszczególne kapliczki mogą być odwiedzone tylko w odpowiednie dni tygodnia. Aby sprawdzić jaki jest obecnie dzień tygodnia, najedź myszką na ikonę zegara w prawym dolnym rogu ekranu. Tydzień na Ashanie składa się z 7 dni o następującej kolejności:

1. Ashda - dzień Ashy,
2. Malda - dzień Malassy
3. Elda - dzień Elratha
4. Arda - dzień Arkatha
5. Sylada - dzień Sylanny
6. Shalda - dzień Shalassy
7. Ylda - dzień Ylatha
Kapliczki mogą być odwiedzane prawie w dowolnej kolejności. Wyjątkiem jest kapliczka Ashy, którą trzeba odwiedzić na końcu. Ich dokładne lokalizacje możecie znaleźć w komnacie: "Gdzie to jest?"
Każdą kapliczkę wystarczy odwiedzić tylko raz - oczywiście w dniu właściwego smoka. Przy odwiedzinach ostatniej Asha wynagrodzi drużynę, dając relikwię - Pancerz Legendarnego Bohatera.



Pytania Lorda Kilburna

Lord Kilburn urzęduje w lesie (60,66), na zachód od Morskiej Przystani i postanawia przeprowadzić drużynie quiz geograficzny. Odpowiedzi na jego pytania z reguły można znaleźć na mapie, tudzież podczas eksploracji, ale czasami trzeba uważnie przeczytać kilka tekstów pobocznych (plotek). Tu droga na skróty:

1. Sorpigal Nad Morzem znajduje się nad brzegiem zatoki o nazwie: OdpowiedźTirya
2. Jak nazywa się duża rzeka, nad którą leży Karthal? OdpowiedźNavea
3. W samym centrum półwyspu znajduje się jezioro o nazwie: OdpowiedźOko
4. Jaką nazwę nadano kamienistemu wybrzeżu na zachodnim brzegu półwyspu? OdpowiedźMenthil
5. Jak się nazywa morze na północ od półwyspu? OdpowiedźIrisus
6. Jaką starożytną nazwę nosiły te ziemie, zanim stały się znane jako Półwysep Agyn? OdpowiedźMalyn
7. Jak się nazywa niewielki las leżący na wschód od Karthalu? OdpowiedźCienista Knieja
8. Jest takie miejsce, które w języku elfickim oznacza "Pieśni Wiatru". Co to za miejsce? OdpowiedźWyslin
Nagrodą w quizie jest relikwia - Tarcza Białego Wilka.
© 2003-17 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Might & Magic X: Legacy". Redakcja, kontakt