Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowanieRSSFB
News
Nowy konkurs! Tym razem do wygrania jest aż 5 pudełkowych egzemplarzy Might & Magic X, zawierających dodatkowo m.in. płócienną mapę półwyspu Agyn, ścieżkę dźwiękową gry i grę Might & Magic VI. Nagrody funduje Ubisoft Polska.

Co trzeba zrobić? Stworzyć opis własnej postaci z Might & Magic. Na jednej stronie A4 w dowolnym edytorze tekstu stwórzcie kartę nowej, wymyślonej przez Was postaci. Podajcie wszelkie szczegóły jakie przyjdą Wam do głowy (np. portret, imię, biegłości, charakter, poziom doświadczenia), ale najważniejsza jest biografia. Napiszcie jaka jest historia postaci, z jakiego świata, czy kontynentu pochodzi (bierzemy pod uwagę wszystkie światy i krainy ze wszystkich gier M&M), jakie ma teraz zadanie i dlaczego rusza w nową przygodę Might & Magic!

Swoje zgłoszenia przesyłajcie na adres konkurs@acidcave.net do dnia 15 lutego. Nie zapomnijcie dołączyć nicka z Kwasowej Groty! Oceniane będą pomysłowość, oryginalność, kreatywność oraz zgodność z fabułą Might & Magic.
Uwaga! przed przesłaniem zgłoszenia koniecznie zapoznajcie się z


Update: poprawiono błąd z datą najpóźniejszego ogłoszenia wyników - wyniki najpóźniej ogłoszone będą 23 lutego.
Update 2: Dla wszystkich nie kojarzących co to jest *** Karta Postaci ***, odsyłam do Wikipedii.

A na deser, promocyjne grafiki Might & Magic X zebrane w jednej galerii :

Acid Dragon
Wasze komentarze (59)
25 sty - 15:26

Alchemik
Rozumiem że Strażnicy też mogą brać udział w tym konkursie? Mam jeszcze pytanie, czy opis tej postaci należy podzielić na rubryki na przykład "wygląd zewnętrzny", charakter id., czy forma w jakiej zostaną te informacje podane jest dowolna? Co do portretu, należy go samemu narysować, czy tylko opisać wygląd zewnętrzny?
25 sty - 15:39

Acid Dragon
Tak, Strażnicy też mogą brać udział. Starożytni są wykluczeni (gdyż zasiadają w jury ;).

Opis należy "jakoś" podzielić, żeby całość dobrze wyglądała, ale forma nie jest narzucona.

Portret może być dowolną grafiką, pod warunkiem, że autor zezwolił na jej kopiowanie i rozpowszechnianie (albo po prostu go to nie obchodzi ;). Można np. wykorzystać jakiś portret z gier M&M. Można też oczywiście narysować samemu.
25 sty - 16:28

Alchemik
Mam jeszcze jedno pytanie. W regulaminie jest napisane że biografia musi się trzymać fabuły uniwersum, a co w przypadku elementu fabularnego który nie jest jednoznacznie stwierdzony, czy dopuszczana jest interpretacja własna?
25 sty - 16:29

Travis
A ja mam inne pytanie, bowiem mając namyśli postać, twórcy konkursu mieli na myśli jednostkę, czy też bohatera ? A może jest to obojętne? :)
25 sty - 16:31

Bychu
Chodzi raczej o bohatera, którym byśmy chcieli zagrać.
25 sty - 16:33

Hayven
Myślę, że taką postać, jaką można by było zagrać w dowolne RPG, takie jak na papierze, albo chociażby w Might and Magic :)
25 sty - 16:35

Acid Dragon
@Alchemik - jak najbardziej, własna interpretacja jest możliwa, jak i własna fikcja. Można nawet wymyślić zaginionego brata bliźniaka Rolanda Ironfista :P. Jeśli jednak ktoś napisze, że Roland Ironfist był kobietą i pochodził z Ashanu, no to dostanie na pewno ujemne punkty.

@Hydromax - Na pewno nie chodzi o jednostkę. W Might & Magic nie ma de facto bohaterów. Członkowie drużyny są określane jako "postaci". Jednakże to nie musi być członek drużyny. To może być postać grająca solo (coś w stylu Mrocznego Mesjasza), albo też po prostu postać fabularna.
25 sty - 16:42

Irhak
"Roland Ironfist był kobietą i pochodził z Ashanu, no to dostanie na pewno ujemne punkty."

Bo ja wiem, to akurat jest zabawne ;)
25 sty - 21:41

Irydus
Czemu tylko jedna strona A4 :C tak mało miejsca, a tyle do napisania.
25 sty - 21:50

Acid Dragon
Gdyż jak 50 osób przyśle po 10 stron, to nikt tego nie przeczyta :P
25 sty - 22:04

Demorator
Czy na jedno konto na Kwasowej Grocie mogą być wysłane 2 opisy?
25 sty - 22:21

Bychu
Także zadam pytanie. Czy można wkręcić postać w Hotę? Czy tylko oficjalne gry? ;)
25 sty - 22:46

Kammer
Dobre pytanie. Ja zamierzam wykorzystać Vori, więc wolałbym usłyszeć odpowiedź pozytywną :P
25 sty - 23:00

Dark Dragon
Tak, Vori jak najbardziej, osobiście przychylałbym się również do HotA.
25 sty - 23:09

Irydus
Będzie trzeba małą czcionkę wykorzystać :D jak do szkolnych ściąg
25 sty - 23:11

Acid Dragon
Regulamin nie zabrania przesłania 2 zgłoszeń, więc uznajmy, ze można przesłać więcej niż jedno.

Co do pytań o Vori i HotA - tak, można wykorzystać wszystko, co jest zgodne z oficjalną fabułą M&M. Zgodne, to znaczy - w fabule M&M nie powiedziano inaczej.
Aczkolwiek pamiętajcie też, że ostatecznie ma się to spodobać jurorom ;). To po prostu ma być dobre - oryginalne, kreatywne i robiące wrażenie.
26 sty - 10:53

Aayren
Rozumiem więc że forma jest dowolna? Można wykorzystać pierwszoosobową narrację, zbudować swoiste opowiadanie, a nie tylko suchą biografię?
26 sty - 13:39

Acid Dragon
No nie do końca. To ciągle ma być KARTA POSTACI. Nie opowiadanie.
26 sty - 14:15

Degraf
W miarę oryginalna karta postaci na jednej stronie A4... Zadanie trudne stało się teraz bardzo trudne.
26 sty - 16:33

Hellburn
Acid, czy dobrze przeczytałem?
Jedna osoba może wysłać więcej niż jedno zgłoszenie? Czyli np. można wysłać maila z 5 różnymi kartami postaci?
26 sty - 16:52

Acid Dragon
Raczej 5 różnych maili, ale tak, regulamin to dopuszcza.

Przy czym kompletnie nie rozumiem dlaczego ktoś miałby tak zrobić, gdyż decyzją jury na pewno nie wygra więcej niż 1 grę. Chyba lepiej więc skoncentrować wszystkie swoje siły na jednym, najlepszym zgłoszeniu, zamiast się rozdrabniać.

Ostatecznie jednak jeśli z tych 5 zgłoszeń użytkownik nie będzie potrafił wybrać najlepszego, to zrobi to za niego jury :P.
26 sty - 16:55

Hellburn
W ten sposób można (w przytoczonym przypadku) powiększyć swoją szansę na wygraną 5 krotnie. Hm, fajnie w sumie.
26 sty - 17:00

Acid Dragon
Nie, nie można by, bo tu nie ma elementu losowania.
Nie ma w ogóle żadnych "szans" - wszystko zależy od jakości.
1 najlepsza praca zawsze będzie miała przewagę nad setką prac nienajlepszych.
26 sty - 17:04

Degraf
No ale wiesz, Acid Dragon, że "lepszość" "lepszości" nierówna. Bo praca moja może być "lepsza" bo jest "bardziej mojsza niż twojsza" ;-)
26 sty - 17:13

Degraf
... Dlatego lepiej wysłać kilka, tak na wszelki wypadek
26 sty - 18:18

Hellburn
No tak, ale zakładając, że jednakowo przyłożę się do wszystkich prac - jury niekoniecznie spodoba się ta z krasnoludem, ale ta o smoku może wydać się całkiem całkiem (rasy przypadkowe :P). Gdybym wysłał tylko nieciekawego zdaniem komisji krasnala - nie miałbym szans.
Oczywiście, to nie jest losowanie, ale w teorii - im więcej wysłanych kart, tym większa szansa na wygraną, bo akurat ta jedna praca więcej może się spodobać i wygrać. I zaznaczam, że to tylko takie tam rozmyślania.
26 sty - 18:52

Kammer
Proponuję (w myśl punktu 10.) dodać do regulaminu punkt: "od 27. lutego można przesłać tylko jedną pracę na konto", gdyż takie dopasowywanie pracy do jury zabija kreatywność.

Hellburnie, Degrafie, uważam, że jest to fatalny pomysł,, gdyż oceniana jest tu głównie kreatywność. Przykładowo ja: planuję wysłać pracę bezpośrednio nawiązującą do mojej wizji Vori, na bazie której robię też moda pod VCMI. I teraz kalkuluję: Hobbit nie trawi tej mojej wizji, Alamarowi też pewnie nie przypadnie ona do gustu ze względu na spore zmiany wobec oficjalnej fabuły. I tym sposobem mam (potencjalnie) dwie negatywne opinie, więc rezygnuję z tego i robię miałką wizję jakiegoś smoka, która pod żadnym kątem nie jest oryginalna, ale może spodobać się całemu jury. I co teraz?
26 sty - 18:57

Hellburn
Kammer, źle mnie zrozumiałeś. Nie chodzi o pisanie kart postaci "pod gusta jury", ale po prostu w większej ilości. Przeczytaj jeszcze raz to co napisałem.
26 sty - 19:13

Lord Xeen
Chętnie bym wziął udział w tym konkursie, ale niestety mam już M&M X Legacy. Zapewne jak większość Grotowców.
26 sty - 19:15

Kammer
Owszem, ale większa ilość kart siłą rzeczy spowoduje spadek ich jakości. I co za tym idzie mniejszą szansę na wygranie twórcy całej drużyny nad twórcą tylko jednego, bardzo dopracowanego archetypu.
26 sty - 19:17

Degraf
Ja nie wiem, kto jest w jury - nie znam ich gustów, wiedzy itd. Nie wiem, czy bohater z harlekina ma szanse na przejście, nawet jeżeli będzie dobrze opisany i oryginalny, tylko przez to że członkowie jury uważają harlekiny za banialuki i wolą czytać o paladynach, smokach i krwi Ashy. Przeto obok postaci z harlekina napiszę też inną.

O coś takiego chodzi.
26 sty - 19:18

AmiDaDeer
W jury są Starożytni. Masz to podane. :P
26 sty - 19:20

Degraf
Znać kogoś a znać czyiś nick to jednak dwie różne rzeczy :P
26 sty - 19:22

Kammer
Napiszesz postać z harlekina zgodnego z oficjalną fabułą M&M? Ciekawe. To ja napiszę o tym, jak Freddie Mercury zstąpił na Sorpigal i zaczął czynić cuda. Będzie oryginalnie, że hej.
26 sty - 19:30

Degraf
To tylko przykład z przegięciem w jedną stronę. Chodzi o samą sprawę, że tak naprawdę nie ma jednoznacznego, obiektywnego kryterium lepszości jak np. kilocool. Ten uzyskał 5,5 kilocoola a tamten 6 kilocooli - czegoś takiego nie będzie.
26 sty - 19:40

Hellburn
"Owszem, ale większa ilość kart siłą rzeczy spowoduje spadek ich jakości." Bzdura. Tak się może stać, ale nie musi.
26 sty - 19:49

AmiDaDeer
Przecież jak się stworzy większą liczbę zgłoszeń, to ma się mniej czasu na poprawki niż gdy się zgłosi jedną, więc to nie jest wcale bzdura. Kwestia tego tylko czy te karty mimo spadku jakości i tak będą bardzo dobre.
26 sty - 20:03

Hellburn
Bez przesady, Hobbicie. Konkurs trwa do 15 lutego. Śmiem twierdzić, że z powodzeniem można by napisać do tego czasu ze 3-4 porządne karty postaci. Zresztą, nieważne. Ja nie mam zamiaru wysyłać więcej niż 1 ;).
27 sty - 16:13

Alchemik
Mam jeszcze jedno pytanie. Zakładając że ktoś umieści swoją postać świeżo po wydarzeniach H6, w związku z czym może niespodziewanie nastąpić konflikt fabularny, ze względu na to że póki co nie jest dane uczestnikom znać fabułę dziesiątej części, czy zostanie za to ukarany punktami karnymi?
27 sty - 16:55

Hayven
A czy taki uczestnik musi ryzykować w taki sposób zamiast normalnie osadzić swoją postać w takim miejscu i czasie, które dobrze zna i co do których ma pewność, że błędu nie popełni?
27 sty - 17:30

Alchemik
Nie chodziło mi tu o jakieś przegięcia, np. gdy stworzę postać która jest najbliższym doradcą Gwendolyn, ale w Might and Magic X okaże się że ta profesja jest już zajęta, co wtedy? Czy dostanę za to punkty ujemne?
27 sty - 19:49

Acid Dragon
To zależy. Osobiście za "najbliższego doradcę Gwendolyn" nie odejmowałbym żadnych punktów. Aczkolwiek jakby ktoś chciał wpleść dalsze losy Craga Hacka, mimo że nawet bez posiadania gry wiadomo już, że te raczej się nie pokryją z fabułą MMX, to dla mnie to już byłby jakiś zgrzyt.

Poza tym, należy pamiętać, że nie wszyscy jurorzy są ekspertami w dziedzinie fabuły M&M i niekoniecznie muszą wiedzieć kto jest czyim doradcą. Za to wszyscy na pewno wiedzą, że np. w Erathii nie było nigdy rycerzy Elratha.
27 sty - 20:29

vinius
Acidzie:
1) summa summarum biografia postaci musi zostać jakoś osadzona, zahaczona ostatecznie o MM X, nieprawdaż?
2) patrząc przez pryzmat konstrukcji regulaminu: czy jest szansa, że Ubisoft "kanonizuje" zwycięską biografię?
27 sty - 20:57

Bychu
Można od razu wyjechać z biografią postaci (bo ta jest chyba tutaj najważniejsza) i w niej zawrzeć takie rzeczy jak rasa, wiek czy profesja, czy raczej takie rzeczy wypunktować i dalej wypisać historię postaci?
27 sty - 23:05

Acid Dragon
@vinius, nie nie trzeba haczyć o MMX - to może być dowolny świat. Ważne, żeby postać miała określony cel. Jeśli na Terra, to co wymaga od postaci ruszenia w nową przygodę?

@Dartanion - forma nie jest narzucona, aczkolwiek sądziłem, że wiedza o tym jak wygląda KARTA POSTACI jest mniej więcej powszechna.
28 sty - 09:00

Acid Dragon
Na konkurs obecnie przesłano już dwie prace w formie opowiadania -_-

Dlatego do niusa dodałem link do Wikipedii. Najwyraźniej znajomość hasła "Karta Postaci" nie jest tak oczywista, jak myślałem.
28 sty - 12:41

Irydus
Właśnie :D Karta postaci ma dwie strony, awers i rewers :D
28 sty - 13:04

Acid Dragon
Po pierwsze - nie, nie zawsze. Po drugie - niekoniecznie się trzeba rozpisywać np. na temat ekwipunku, o ile w ogóle.
29 sty - 14:55

Hayven
Ale mogą być dwie strony w jednym dokumencie? :3
29 sty - 15:00

AmiDaDeer
"Na jednej stronie A4 w dowolnym edytorze tekstu stwórzcie kartę nowej, wymyślonej przez Was postaci. "

JEDNEJ.
29 sty - 15:25

Hayven
Ahm, ok.
31 sty - 17:23

Zehir-12
Pod poprzednim postem m&m x nikt mi jeszcze nie odpowiedział, więc zapytam tu :P Czemu według opisu umiejętności grasanta działa ona tak, że rani członka naszej drużyny, który wpadnie w pułapkę, czy to błąd w tłumaczeniu, czy może tak na razie działa ta umiejętność?
31 sty - 18:50

Acid Dragon
Nie grałem jeszcze tą postacią, aczkolwiek sądząc po częściowo generycznym opisie chodzi o drużynę PRZECIWNIKÓW, a nie naszą drużynę. Drużyna przeciwników stojąca na jednym polu może się składać maksymalnie z 3 stworów. Chyba, że to boss - wtedy występuje samotnie.
31 sty - 19:00

Nicolai
Muszą być statystyki czy mogę skupić się na opisówce? Pytam, bo mam problemy z wyrobieniem się na jednej stronie A4.
31 sty - 22:55

Acid Dragon
Jeszcze raz - to ma być karta postaci, nie opowiadanie. Statystyki akurat specjalnie ważne nie są, bo nikt nie będzie sprawdzał, czy jakiś elf-łowca może mieć na 3 poziomie 300 HP. Aczkolwiek po dobrze wykonanej karcie postaci już na pierwszy rzut oka widać, czy jest ciekawa.
3 lut - 17:57

Hayven
Czy jeśli nie napisałem w wiadomości, że wysłana praca jest moja, muszę ją wysłać jeszcze raz, podając nick?
3 lut - 18:33

Kammer
Raczej tak, chyba, że wysłałeś z czegoś w stylu hayven@xx.yy.
3 lut - 19:22

Alchemik
Mam jeszcze jedno pytanie, a mianowicie, czy biografia ma bardziej się skupiać na mentalności postaci czy na wyczynach jakich dokonała podczas żywota i jakich jeszcze zamierza dokonać?
4 lut - 00:38

Acid Dragon
W przypadku zapomnienia nicka, proszę o wysłanie pracy jeszcze raz - z nickiem.

Biografia powinna by ciekawa :). Jeśli to z mentalności wynikają obecne działania postaci, niech będzie opisana ta mentalność. A jeśli wynikają z historii, niech opisana będzie życiowa historia. Ostatecznie jednak jeszcze raz zwracam uwagę na to, co będzie ocenianie: pomysłowość, kreatywność, oryginalność i zgodność z fabułą MM.
Nius archiwalny - możliwość komentowania została wyłączona.
© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Might & Magic X: Legacy". Redakcja, kontakt