Kolejna garść "nowin" odnośnie powstającej dziesiątej części sagi:
1. Trochę słów reklamy z ust twórców odnośnie cech gry:
- podobnie jak w MM4-5, będą dwa tryby trudności do wyboru,
- klasy bohaterów mają się różnić miedzy sobą, nie będzie za to ekranu ekwipunku znanego z MM6-8,
- Półwysep Nyga będzie w pełni otwarty na eksploatację, czyli będzie można zajrzeć w (prawie) każdy zakątek,
- paski zdrowia wrogów widoczne na jednym z obrazku będą całkowicie opcjonalne,
- choć Półwysep Nyga nie jest całym światem czy nawet kontynentem jak w poprzednich grach, to nadal będzie posiadać różne tereny geograficzne, lecz nie tak zróżnicowane jak poprzednio (np.śnieg koło piasków pustyni),
- drużyna (zapewne) będzie mogła poruszać się trochę szybciej w zależności od czarów/otoczenia, tak by gracze nie marudzili na powolną wędrówkę :P,
- główny przeciwnik drużyny nie będzie biernie czekał w lochu na swą śmierć, lecz będzie realizował swoje plany (czyżby kolejny Saverok, który niby przez całą grę jest aktywny, a gracz i tak walczy z nim na samym końcu? :P),
- członkowie drużyny będą posiadać własne kwestie mówione (spodziewajcie się jednak rozwiązań z MM9, a nie z jakiejkolwiek gry Bioware :P),
- zgodnie z tradycją (minus MM9) nieodkryty obszar będzie zaczerniony.
2. Najważniejsze pytania i odpowiedzi zadane twórcom na czacie w minioną środę:
- Obecna data wydania gry to "when it's done" (Duke Nukem śle pozdrowienia :P);
- Stan gry na dzień dzisiejszy (a raczej "środawy") - tworzenie i ulepszanie mechaniki gry jak: zachowanie bossów, efekty czarów, zapisy stanów gry oraz stworzenie większości lochów; główna część silnika gry już za to istnieje.
- W grze pojawią się zagadki, niektóre rodem z pierwszych części sagi, gdzie trzeba było je wpierw skompletować z porozrzucanych po świecie fragmentów;
- Nie będzie w grze elementów sci-fi, ale znajdą się nawiązania do poprzedniego uniwersum;
- Zabraknie tak typowych czarów dla serii jak Deszcz Meteorytów czy Portal do Miasta, będzie za to ashanowa wersja Punktu Orientacyjnego Lloyda;
- Gra ma być "łatwo przyswajalna", co nie jest równorzędne z "aby nawet idiota mógł ją przejść" (ta, jasne :P);
- W grze będzie podział na czas dzienny i nocny, nie zabraknie również troski o prowiant;
- Niektóre obszary będą dostępne dopiero wraz z rozwojem fabuły czy nauką odpowiednich biegłości.
3. Pojawiła się kolejna ankieta, tym razem dotycząca stworów zamieszkujących lochLoch stworzony całkowicie od podstaw zgodnie z wynikami ankiet. Tak więc będzie to: zrujnowany loch, z zrównoważoną rozgrywką miedzy walką a zagadkami, należący do istot humanoidalnych... a do kogo dokładniej, o tym zadecyduje ta właśnie ankieta.. Jeśli więc chcecie spotkać w podziemiach magiczne konstrukty, żywiołaki, latające oczy czy diabły to ta ankieta nie jest dla Was. :P
Kastore
Alamar
To będzie JEDEN loch, specjalnie zaprojektowany "przez" graczy na podstawie tych ankiet. Oprócz tego będą też inne, już zwyczajne, dostosowane do fabuły gry.
J. M. Sower
https://mightandmagicx-legacy.ubi.com/opendev/blog/post/view/51e42337888ef61c59000004
desmond
Hayven
A na początku MMX miało być gotowe na Boże Narodzenie :<
Alamar
Nicolai
Hayven
AquaInferus
J. M. Sower
https://mightandmagicx-legacy.ubi.com/opendev/blog/post/view/51e6ae44888ef6cf20000002
Hayven
AquaInferus
AquaInferus
Chad