Co prawda, Ubisoft podobno pracuje nad rozwiązaniem problemu z Might & Magic X, a usunięcie gry ze sklepów Steam i Uplay ma być tymczasowe, ale... no wiecie.
Na razie gracze, którzy chcą odblokować sobie zawartość legalnie wszak posiadanych gier mają co najmniej dwie opcje:
Opcja 1:
Można spatchować plik Legacy.Core.dll aby gra działała podobnie jak przed wyłączeniem serwerów (patch po prostu sprawia, że gra dostaje odpowiedź twierdzącą na wszelkiego rodzaju pytania o to czy gracz odblokował jakąś zawartość)
>> Link do Reddit z instrukcją patchowania i potrzebnymi plikami
Opcja 2:
Dla osób, które wolą nie ingerować w jakikolwiek kod gry, przygotowałem patch oparty o kilka plików konfiguracyjnych. Wystarczy je wypakować do katalogu instalacyjnego Might & Magic X. Dodatkowo, patch naprawia kilka błędów, w tym błąd z wyświetlaniem grafik mrocznych elfów i smoków. 5 dodatkowych artefaktów jest teraz rozlokowanych w grze, zamiast dostępnych od razu na początku gry. Efektem ubocznym jest to, że po zadanie "Domykanie spraw" z DLC trzeba się teraz zgłosić do Jona Morgana po pokonaniu Erebosa (zadanie nie pojawi się automatycznie, jak dotychczas). Pełna lista zmian jest w pliku "czytajto" wewnątrz patcha.
>> Link do patcha naprawiającego MMX w Skarbcu Kwasowej Groty
Na razie gracze, którzy chcą odblokować sobie zawartość legalnie wszak posiadanych gier mają co najmniej dwie opcje:
Opcja 1:
Można spatchować plik Legacy.Core.dll aby gra działała podobnie jak przed wyłączeniem serwerów (patch po prostu sprawia, że gra dostaje odpowiedź twierdzącą na wszelkiego rodzaju pytania o to czy gracz odblokował jakąś zawartość)
>> Link do Reddit z instrukcją patchowania i potrzebnymi plikami
Opcja 2:
Dla osób, które wolą nie ingerować w jakikolwiek kod gry, przygotowałem patch oparty o kilka plików konfiguracyjnych. Wystarczy je wypakować do katalogu instalacyjnego Might & Magic X. Dodatkowo, patch naprawia kilka błędów, w tym błąd z wyświetlaniem grafik mrocznych elfów i smoków. 5 dodatkowych artefaktów jest teraz rozlokowanych w grze, zamiast dostępnych od razu na początku gry. Efektem ubocznym jest to, że po zadanie "Domykanie spraw" z DLC trzeba się teraz zgłosić do Jona Morgana po pokonaniu Erebosa (zadanie nie pojawi się automatycznie, jak dotychczas). Pełna lista zmian jest w pliku "czytajto" wewnątrz patcha.
>> Link do patcha naprawiającego MMX w Skarbcu Kwasowej Groty
LuckyClover
Trochę smutne,że trzymają graczy w niepewności przez cały ten czas,
gracze zasługują na jasne informację co dalej MM X ...
Kammer
Darkem
Acid Dragon
Co prawda faktycznie patch z "opcji 1" ingeruje w kod jednej z bibliotek gry i może być rozumiany jako obchodzenie zabezpieczeń, to jednak polskie prawo dopuszcza takie działanie. Legalne jest wprowadzanie zmian do programu komputerowego bez zezwolenia twórcy, jeśli jest "niezbędne do
korzystania z programu komputerowego zgodnie z jego przeznaczeniem, w tym do
poprawiania błędów przez osobę, która legalnie weszła w jego posiadanie."
(Art. 75 ustawy o prawach autorskich)
To jest dokładnie taka sytuacja - jeśli ktoś ma legalną wersję gry, ma prawo wprowadzić do niej poprawki, które przywrócą działanie zgodne z przeznaczeniem i naprawią błędy. Chyba wszyscy się zgodzimy, że niemożność przejścia poza akt 1 lub niemożność zagrania w zakupione DLC nie jest działaniem programu zgodnie z przeznaczeniem.
W mojej opinii na terytorium Polski korzystanie z obu opcji jest w chwili obecnej w 100% legalne.
Nicolai
Acid Dragon
Podejrzewam, że dla Ubisoftu jest to trochę bardziej skomplikowane. Np. fani założyli, że każdy posiadacz MMX ma wszystko odblokowane - dodatkowe artefakty, lochy, wersję deluxe i jeszcze DLC. A przecież mógł właśnie kupić "gołą" wersję gry. Jak teraz bez serwerów weryfikacyjnych dać możliwość odblokowywania fragmentów gry? Następne pytanie - czy można jeszcze w ogóle sprzedawać DLC?
No i jest jeszcze jedno - fani znają grę. Ubisoft nie ma teraz ani twórców (zerwali współpracę z Limbic), ani zespołu Might & Magic. Więc albo muszą kogoś ściągnąć, albo zadanie dać kompletnemu żółtodziobowi, który nie zna struktury gry i nie wie nawet co jest zablokowane.
Poza tym to Ubisoft. Ta sama firma, która wypuszczała premierowe wersje gier z bugami, które widać gołym okiem na kilometr. Ubisoft zajmuje się wydawaniem gier. Nie tworzeniem lub ich poprawianiem.
Rabican
Yaaqob
Alistair